گزارش صالح آبادی به کمیسیون بودجه-راهبرد معاصر

گزارش صالح آبادی به کمیسیون بودجه

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون بودجه خبر داد و گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، درآمد ارزی 7 ماه اخیر معادل کل سال گذشته بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 09
کد خبر: ۱۰۹۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به حضور علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی در نشست عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در این نشست، رئیس کل بانک مرکزی گزارش جامعی از آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی به ویژه درآمدهای ارزی 7 ماه نخست امسال ارائه کرد که وضعیت امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده، در 7 ماه طی شده از سال 1400 هم درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت و میعانات گازی و هم درآمدهای ارزی ناشی از صادرات محصولات غیرنفتی، بسیار بهتر از سال قبل بوده است؛ به طوری که میزان درآمدهای ارزی کشور در 7 ماه اخیر، معادل کل سال 1399 بوده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: این رشد در درآمدهای ارزی، ناشی از دقت و هوشمندی بخش‌های تصمیم‌گیر و اجرایی بوده که با وجود باقی ماندن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی، امکان بازگشت درآمد حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی فراهم شده است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در این جلسه، همچنین درباره ساز و کارهای ثبات در بازار ارز، روش‌های جدید تامین مالی در بازار سرمایه و نیز تامین مالی در بخش‌های عمرانی و زیربنایی در سال آینده تبادل نظر شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده